Pořadí čtvrtá dílna ze série DidaDiv Ambasador hostila rozmanité účastníky z oblasti vzdělávání. Kromě učitelů prvního a druhého stupně jsme se poprvé setkali se vzdělavateli pracující s dětmi s kombinovanými vadami. Bavili jsme se o tom, jakým způsobem je možné metody jako je loutkové kartonové divadlo uplatnit pro děti s postižením. Toto setkání také bylo výjimečné tím, že jsme se zabývali filozofováním - přístupem kladení otázek typu Proč?, který náš pedagogický průvodce a filozof Jiří Bartoník doporučuje pedagogům používat při výuce, aby žáky zaujali a probírané téma měli chuť dál prozkoumávat. "Filozofování a následná tvorba krátkého loutkového představení pomůže zhmotnit si to, o čem jsme se bavili", říká filosof Jiří. Uměleckým průvodcem byla Markéta Holá ze Storytelling.cz. Účastníci ocenili její návod na vytvoření rychlého příběhu. Její metoda spočívá mimo jiné vytvořením "Kina v hlavě" - Dlouhé, velké, krásné obrazy, kterými si posluchač představuje to, co si vypravěč dopředu vizualizoval. "Vypravěč se musí z obrazů vytáhnout to nejdůležitější", říká Markéta. Mantinely nám v pátek byly 3 témata - neviditelnost, moudrost, spravedlnost. A úkolem tvořících týmů bylo vytvořit zásadní otázku, kterou si v souvislosti s těmito tématy klademe. Tato otázka byla také "poselstvím" příběhů, které účastníci tvořili.
Vlakové kupé ČD pro děti a seniory. Je to vhodná kombinace? Nebudou se děti nudit? A dovedou je senioři zkrotit nebo zaujmout? Cesta může být dlouhá. Představení vzniklo v rámci workshopu Ambasador DidaDiv v Táborce 1.3.2024. Cílem bylo najít filosofickou otázku na téma moudrost.
Hlavní favorité lesního závodu jsou předem známí. Překvapivé vítězství však vyvolává otázku, jestli proběhlo vše podle pravidel. Jak si užít nespravedlivé vítězství. Představení vzniklo v rámci workshopu Ambasador DidaDiv v Táborce 1.3.2024. Cílem bylo otevřít filosofickou otázku na téma spravedlnost.
Mít šikovného robota může být fajn, ale co když přijde na kolaps viditelnosti a nastoupí ostatní smsly. Jaké neviditelné síly můžou být dobrým nápadem pro budoucnost? Představení vzniklo v rámci workshopu Ambasador DidaDiv v Táborce 1.3.2024. Cílem bylo otevřít filosofickou otázku na téma neviditelnost.
je pedagogickým průvodcem workshopu. Jiří vystudoval Cyrilometodějskou teologickou fakultu na Univerzitě Palackého v Olomouci se zaměřením na filozofii, kde vedl kurz etiky a filozofie pro budoucí pedagogy. Do filozofie se zamiloval díky učebnici občanské výchovy pro střední školy. Od té doby ušel velký kus cesty a uvědomil si, že prehistorická učebnice neodpovídá tomu, jak by filozofie měla vstupovat do našich životů.
je uměleckým průvodcem. Vypravěčka, lektorka a ředitelka spolku Storytelling CZ. Příběhy vidí všude kolem sebe, ale nejraději by je viděla v procesu vzdělávání. V posledních dvou letech se specializuje na vyprávění pohádky O velké řepě před spaním.
je kulturní manažer. Je ředitelem prostoru ARCHA+, je spoluautorem konceptu a lektorem DidaDivu. Je spoluzakladatelem Přístavu 18600 v Karlíně. Aktivně se zbývá hudbou. Vedle Curry collective hraje na dechové nástroje také v uskupení Tonutai.
je grafický designér, programátor a experimentátor. Jeho hlavním zaměstnáním je produkce automatizovaných reportů s infografikou. Je spoluautorem konceptu a lektorem DidaDivu. Loutkové divadlo DidaDiv také kontinuálně rozpracovává a stará se o jeho uplatnění ve vzdělávacích institucích. Organizuje multimediální koncerty, sám je experimentujícím hudebníkem.