Do základní školy Curieových jsme se těšili obzvlášť, protože se jednalo o přípravnou třídu, tzv nultý ročník. Věděli jsme, že budeme pracovat s dětmi 6-, kteří ještě neumí číst ani psát a tím pádem budeme muset naši metodu týmové tvorby DidaDiv věku a dovednostem tvůrců přizpůsobit. V tomto byla velmi nápomocná jejich paní učitelka Gabriela, která rozdělila dle svého uvážení děti na 4 týmy a ke každému z nich přidělila asistenta - 1 asistent byl lektor DidaDiv. Také způsob seznámení se s loutkovým divadlem a pravidla tvorby musela být zkrácena na minimum - zhruba 15 min bloky, aby žáci udrželi soustředění. Důležitým bodem harmonogramu byly také časté přestávky na svačinu nebo prostě jen tak - v průběhu dílny jich bylo 5 oproti obvyklým 2ma. Gabriela také přinesla téma “Popletené pohádky”, na které děti připravila v předchozích hodinách. Představila jim známé postavy z animovaných pohádek, na které se v dnešní záplavě Disneyovek pomalu zapomíná. Každý tým si vylosoval 1 známou a 1 méně známou postavu a jeho úkolem bylo zapojit je do příběhu. Práci s mladou skupinou velice úspěšně moderovala Anička Duchaňová, náš umělecký průvodce. Anička zde naplno zužitkovala svých divadelních i edukativních zkušeností. Díky této konfiguraci se všem týmům se podařilo představení vymyslet, nakreslit a zahrát. Po premiérách a krátké oslavě s dortíkem se dokonce podařilo uspořádat krátkou reflexi, kde každý tvůrce měl příležitost něco pochválit. Většinu dětí bavila tvorba. Někoho loutkoherectví. A zejména nich samotných. Ze zkušenosti z této dílny pro nás vyplývá, že práce s mladším kolektivem je možná, ale vyžaduje více přípravy a pomoc asistentů. Paní učitelka Gabriela si kladla za cíl vyzkoušet práci v týmech. Za DidaDiv se domníváme, že práci v týmech můžeme simulovat, ale plné využití týmové spolupráce vzniká až v momentu, kdy mají tvůrci zkušenosti s konceptuální tvorbou, udrží soustředění a tudíž jim není třeba do týmu přidělovat dospělého lektora. Potom si děti klíčové kompetence - role, zodpovědnosti i sdílení potřebné pro úspěšné dokončení zadaných problémů vyřeší sami. A tím se o sobě i ostatních nejvíce dozví.
"Workshop nabídl dětem z přípravné třídy nový pohled na tvorbu loutkového divadla, práci s netradičním materiálem - kartonem. Žáci se naučili vytvořit si vlastní kulisy a pohádkové postavy. Společně v týmu za pomocí asistentů vymysleli vlastní příběh. I přestože byla na žácích vidět únava, vše zvládli na jedničku a úspěšně dokončili. Workshop měl téma “Popletené pohádky” a hlavním cílem bylo seznámit žáky s pohádkovými postavami a vyzkoušet si spolupráci v týmu. Od začátku školního roku byli žáci zvyklí pracovat pouze ve dvojicích. Domnívám se, že workshop se velice vydařil, a proto si všichni zasloužili sladkou tečku nakonec."
Gabriela Bartáková
Šebestová a její nerozlučný kamarád Šmudla hledají ztracený dárek. Nezvládli by to ale bez Jonatána. Představení vzniklo 8.11.2024 v rámci workshopu DidaDiv Ambasador ve školách a tvořili žáci 0. ročníku ZŠ Na Currieových. Tématem byly Popletené pohádky. Pro toto představení byly vylosovány postavy Šebestová a Šmudla.
Manka v roli služky líné Šípkové růženky. To nemůže dopadnou jinak, že jedna z nich píchne, usne a po kouzelném probuzení bude svatba. Představení vzniklo 8.11.2024 v rámci workshopu DidaDiv Ambasador ve školách a tvořili žáci 0. ročníku ZŠ Na Currieových. Tématem byly Popletené pohádky. Pro toto představení byly vylosovány postavy Manka a Šípková růženka.
Na výpravě do džungle vybouchne sopka. Naštěstí je zde Obelix, aby přírodní katastrofu vyřešil. A jakou roli v příběhu hrál Džin z láhve? Představení vzniklo 8.11.2024 v rámci workshopu DidaDiv Ambasador ve školách a tvořili žáci 0. ročníku ZŠ Na Currieových. Tématem byly Popletené pohádky. Pro toto představení byly vylosovány postavy Obelix a Džin z láhve.
Při oslavě narozenin “Zlá vrána” čmajzla Malé čarodějnici dárek. V pohádkovém světě můžeme naštěstí kouzlem i vránu napravit. Představení vzniklo 8.11.2024 v rámci workshopu DidaDiv Ambasador ve školách a tvořili žáci 0. ročníku ZŠ Na Currieových. Tématem byly Popletené pohádky. Pro toto představení byly vylosovány postavy Sněhurka a Malá čarodějnice.
je uměleckým průvodcem. Narodila v Praze v Nuslích. Vystudovala gymnázium Josefa Škvoreckého zaměřené na literaturu a autorské psaní. V r. 2003 ukončila studium na DAMU obor herectví alternativního a loutkového divadla. Během studia hrála ve filmech Ze života pubescentky a Oběti a vrazi. Jako herečka a autorka působila v divadlech Studio Ypsilon, Minor, Archa, Palác Akropolis a Husa na provázku. Během studií byla členkou divadelního sdružení LOUTKY BEZ HRANIC, které pořádalo představení a výtvarné dílny pro děti ze školek, škol, dětských domovů a uprchlických táborů. Od roku 2003 se podílela na realizaci loutkových představení a dílen v zahraničí - Francie, Bosna a Hercegovina, Makedonie, Peru a Mexiko. Od roku 2005 do roku 2013 byla zpěvačkou a saxofonistkou v hud. skupině Jablkoň. V roce 2003 založila autorské divadlo ANIČKA A LETADÝLKO (www.letadylko.cz), které má na repertoáru představení pro děti i dospělé. Taktéž pořádá autorské večírky, tematické výstavy a spravuje autorské nakladatelství. Nyní Anička spolupracuje s Divadlem bratří Formanů, Studiem Švandova divadla a ČT. Věnuje se naplno svému autorskému divadlu Anička a letadýlko a plnění dalších pozemských i nadpozemských snů. Již šestým rokem pracuje jako tvůrčí asistentka ve škole pro děti s vadami sluchu.
je grafický designér, programátor a experimentátor. Jeho hlavním zaměstnáním je produkce automatizovaných reportů s infografikou. Je spoluautorem konceptu a lektorem DidaDivu. Loutkové divadlo DidaDiv také kontinuálně rozpracovává a stará se o jeho uplatnění ve vzdělávacích institucích. Organizuje multimediální koncerty, sám je experimentujícím hudebníkem.