V pořadí páté dílně ze série Ambasador DidaDiv jsme měli tu čest hostit mix pedagogů z oblasti klasického, alternativního i speciálního vzdělávání. Při závěrečné diskuzi jsme se dotkli tématu důvěry ve třídě a stupni volnosti, která je žákům při práci s tématem dávána. Shodli jsme se, že je třeba se vyhnout přílišné úzkosti pedagoga, která může plynout z projekcí vlastních předsudků a představ “co je správně” nebo z nedostatku času, nebo stresu, jak děti při práci korigovat, aby došli k nějakému závěru. Zuzana velmi ocenila přístup “hlídání času”, který na workshopech DidaDiv používáme, abychom při procesu tvorby divadelního představení došli až k premiéře ve stanovenou dobu. Tento přístup vidí Zuzana přenositelný i do ostatních, nejen divadelních aktivit. Také jsme se bavili, jak je důležité využít kreativní energii, která vzniká při tvorbě divadla a to a zejména při fázích ‘příběh - výtvarná tvorba - zkouška’. Pokud se tyto fáze rozdělí např. do více vyučovacích hodin, hrozí, že se vytratí dynamika spolupráce - magie, která se buduje pozvolna a aby mohlo být kouzlo dokonalé, musí být dokončeno v rámci jednoho časového úseku. Mantinely tvorby nám tentokráte byly “nejednoznačné role” - postavy, které jsme před dílnou s průvodci navrhli tak, aby byli příběhotvorné. Postavu si každý účastník vylosoval a po rozdělení do týmů ji krátce jednou větou představil. Každý tým měl posléze za úkol zapojit všechny tyto postavy do divadelního příběhu. Nakonec nám vznikly následující 3 příběhy: Stydlivý klaun (Stydlivý klaun, Alergická bylinkářka a Nešikovný kominík), Susedia (Hluchý skladatel, Nevkusný návrhář a Sympatická zombie), Bohatství pro každého (Líný cestovatel, Neúspěšná kráska a Král bez království). Díky použití netradičních materiálů, zapojení hudebního plánu a koordinaci od zkušených divadelníků jsme posunuli laťku toho, co se dá krátkým loutkovým videem dosáhnout.
Franta rozházel všechny peníze za cestování a hledá nové bohatství. Peníze však byly zhrzené krásky. Najdou společně místo, kde je bohatství pro každého? A bude to místo dle jejich očekávání? Představení vzniklo v rámci workshopu Ambasador DidaDiv v Táborce 15.3.2024. Cílem bylo vytvořit příběh pro tři postavy: Líný cestovatel, neúspěšná kráska a král bez království.
Smutné a šedé je město bez klauna, který se radši schovává na půdě u své milé bylinkářky. Strašně se stydí. Jak může klaunovi pomoct nečekaný zákrok nešikovného kominíka? A bude klaun jednou zase zábavný? Představení vzniklo v rámci workshopu Ambasador DidaDiv v Táborce 15.3.2024. Cílem bylo vytvořit příběh pro tři postavy: Stydlivý klaun, alergická bylinkářka a nešikovný kominík.
Stěhování do nového vždy přináší různé výzvy. A zvlášť když máte poněkud výstřední nové sousedy. Nebo je divnější nový nájemník? Zřejmě to bude muset rozlousknout až policistka. Bude mít nový domov dobrou akustiku? Představení vzniklo v rámci workshopu Ambasador DidaDiv v Táborce 15.3.2024. Cílem bylo vytvořit příběh pro tři postavy: Hluchý skladatel, nevkusný návrhář a sympatická zombie.
je pedagogickým průvodcem workshopu. Martina Dobiášová je lektorka/pedagožka, autorka s výlety na pole režie a dramaturgie, performerka a terapeutka. Zaměřuje se na autorskou divadelní tvorbu a prorůstání dramatických forem do jiných žánrů. Jako lektorka divadelních ateliérů dlouhodobě zkoumá možnosti vedení herců různého věku i profesionality. Pracuje s tělem, dechem a hlasem. Pomáhá ostatním, aby byli slyšet. Baví ji mytologie, hudba a sny.
je uměleckým průvodcem. Narodila v Praze v Nuslích. Vystudovala gymnázium Josefa Škvoreckého zaměřené na literaturu a autorské psaní. V r. 2003 ukončila studium na DAMU obor herectví alternativního a loutkového divadla. Během studia hrála ve filmech Ze života pubescentky a Oběti a vrazi. Jako herečka a autorka působila v divadlech Studio Ypsilon, Minor, Archa, Palác Akropolis a Husa na provázku. Během studií byla členkou divadelního sdružení LOUTKY BEZ HRANIC, které pořádalo představení a výtvarné dílny pro děti ze školek, škol, dětských domovů a uprchlických táborů. Od roku 2003 se podílela na realizaci loutkových představení a dílen v zahraničí - Francie, Bosna a Hercegovina, Makedonie, Peru a Mexiko. Od roku 2005 do roku 2013 byla zpěvačkou a saxofonistkou v hud. skupině Jablkoň. V roce 2003 založila autorské divadlo ANIČKA A LETADÝLKO (www.letadylko.cz), které má na repertoáru představení pro děti i dospělé. Taktéž pořádá autorské večírky, tematické výstavy a spravuje autorské nakladatelství. Nyní Anička spolupracuje s Divadlem bratří Formanů, Studiem Švandova divadla a ČT. Věnuje se naplno svému autorskému divadlu Anička a letadýlko a plnění dalších pozemských i nadpozemských snů. Již šestým rokem pracuje jako tvůrčí asistentka ve škole pro děti s vadami sluchu.
je kulturní manažer. Je ředitelem prostoru ARCHA+, je spoluautorem konceptu a lektorem DidaDivu. Je spoluzakladatelem Přístavu 18600 v Karlíně. Aktivně se zbývá hudbou. Vedle Curry collective hraje na dechové nástroje také v uskupení Tonutai.
je grafický designér, programátor a experimentátor. Jeho hlavním zaměstnáním je produkce automatizovaných reportů s infografikou. Je spoluautorem konceptu a lektorem DidaDivu. Loutkové divadlo DidaDiv také kontinuálně rozpracovává a stará se o jeho uplatnění ve vzdělávacích institucích. Organizuje multimediální koncerty, sám je experimentujícím hudebníkem.