V různorodé skupince vzdělavatelů, kteří navštívili finální workshop ze série DidaDiv Ambasador, jsme se potkali s několika učiteli cizích jazyků. Výuka jazyků ve spojení s neformální vzdělávací pomůckou DidaDiv nás vždy zajímala a tak jsme jí podřídili téma dnešního workshopu, kterým bylo “Porozumění”. Jednotlivé tými si vybrali, zda chtějí zpracovat porozumění 1) mezi generacemi 2) mezi kulturami 3) informacím. Dalším zúžením zadání bylo omezení dialogu na krátká slova, fráze či citoslovce. Téma porozumění ocenila Jasmína, původem ze Srbska, která připoměla, že jazykovou bariéru je možné snadno překonat, stačí chtít. 2 učitelé přiznali, že se příliš necítí jako “týmoví hráči” a že DidaDiv jim s týmovostí pomáhá. V týmu se také často vymyslí něco, co bychom sami nevymysleli (Veronika). Při tvorbě příběhu 2 týmy ze 3 použili bodový scénář pro zápis základní struktury příběhu; jeho užitečnost si pochvalovali zejména při zkoušce a premiéře.
Při závěrečné reflexi jsme od tvůrců získali další cenné postřehy:
Je lepší poslat z výletu pohlednici nebo selfie? A je pošta stále na svém místě? Představení vzniklo v rámci workshopu Ambasador DidaDiv pro vzdělavatele 14.6.2024 v Táborce. Zadáné téma bylo „porozumění mezi generacemi"
Hlemýždí rande u houby může být až překvapivě snadné minout. Najde romatický pár k sobě cestu? Představení vzniklo v rámci workshopu Ambasador DidaDiv pro vzdělavatele 14.6.2024 v Táborce. Zadáné téma bylo „porozumění na rozcestí“.
Jazyková i kulturní bariéra můžou stát v cestě romantickému vzplanutí. Hrdinové příběhu musí najít odvahu a také se bude hodit trocha štěstí. Představení vzniklo v rámci workshopu Ambasador DidaDiv pro vzdělavatele 14.6.2024 v Táborce. Zadáné téma bylo „porozumění mezi kulturami"
je pedagogickým průvodcem workshopu. Helena působí v Centru pro demokratické učení jako metodička vzdělávání a lektorka. Věnuje se především tvorbě prožitkových programů na podporu osobnostního rozvoje a občanské gramotnosti žáků i jejich pedagogů. Pedagogiku studovala na DAMU na Katedře autorské tvorby a pedagogiky a ráda do vzdělávacího procesu zapojuje dramatické metody i prvky prožitkové výchovy.
je uměleckým průvodcem. Kristýna vystudovala magisterský obor herectví na katedře alternativního a loutkového divadla na DAMU. Po studiu se věnovala pouličnímu a loutkového divadlu na volné noze. Hrála v představeních v rámci divadla Meetfactory a dalších projektech. Již při studiu působila s dnes již profesionálním souborem Geisslers Hofcomoedianten, kde působí dodnes. Od roku 2011 je členkou souboru kladenského divadla LAMPION.
je kulturní manažer. Je ředitelem prostoru ARCHA+, je spoluautorem konceptu a lektorem DidaDivu. Je spoluzakladatelem Přístavu 18600 v Karlíně. Aktivně se zbývá hudbou. Vedle Curry collective hraje na dechové nástroje také v uskupení Tonutai.
je grafický designér, programátor a experimentátor. Jeho hlavním zaměstnáním je produkce automatizovaných reportů s infografikou. Je spoluautorem konceptu a lektorem DidaDivu. Loutkové divadlo DidaDiv také kontinuálně rozpracovává a stará se o jeho uplatnění ve vzdělávacích institucích. Organizuje multimediální koncerty, sám je experimentujícím hudebníkem.